کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

 به «حقوق» هر بازنشسته تامین اجتماعی چقدر اضافه شد؟ + جدول

  • کد خبر: ۱۱۱۷۳۳
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
  • ۶
 به «حقوق» هر بازنشسته تامین اجتماعی چقدر اضافه شد؟ + جدول
میزان و نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ ابتدای هفته جاری به تصویب دولت رسید و وزارت رفاه اخیرا در یک جمع‌بندی کلی اعلام کرده که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در مصوبه دولت آمده است که حقوق حداقلی بگیران، بازنشسته، از کار افتاده و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد و با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در تمام صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولینی که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

آنگونه که وزارت رفاه اعلام کرده است «در سال‌های گذشته میزان افزایش مستمری بازنشستگان یکسان بود و فشار تورم به اقشار ضعیف منتقل می‌شد؛ در مصوبه امسال میزان افزایش مستمری به صورت پلکانی تعیین و با میزان دریافتی سال قبل آن‌ها رابطه عکس دارد. این تصمیم در راستای متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان با کارمندان شاغل گرفته شده و می‌تواند به کاهش ضریب جینی و فاصله طبقاتی در جامعه کمک کند.»

بر این اساس در ذیل به نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در سه گروه اشاره می‌شود:

- گروه نخست، حداقلی‌بگیران: پایه حقوق این گروه که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را دربرمی‌گیرد افزایش ۵۷.۴ درصدی می‌یابد و حداقل دریافتی آن‌ها به پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.

- گروه دوم، مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق: پایه حقوق این گروه که ۳۲ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شود، ۱۰ درصد اضافه می‌شود و مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

- گروه سوم، مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق: برای این گروه که تنها شش درصد بازنشستگان تامین اجتماعی را شامل می‌شوند، افزایش ۱۰ درصدی پایه حقوق اعمال خواهد شد.

همچنین برای هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرایط، حق عائله‌مندی و حق اولاد واریز می‌شود که با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 به «حقوق» هر بازنشسته تامین اجتماعی چقدر اضافه شد؟ + جدول

منبع: ایسنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
سازمان تامین اجتماعی سازمانی غیر دولتی و منابع آن نیز غیر دولتی می‌باشد و این منابع صرفا توسط کارگر و کارفرما تامین شده و بودجه سازمان اساسا ارتباطی به دولت ندارد و تنها سازمانی است که ۲۳ درصد سهم کارفرما و هفت درصد سهم کارگر منابع آن را تشکیل می دهد و دولت از بودجه عمومی کشور در منابع آن یک ریال هم کمک لحاظ نمی کند و اگر در بندی از قانون بودجه ، بحث ریالی در مورد سازمان مطرح میشود بابت تعهدات و بدهی دولت از محل پرداخت سهم کارفرمایی کارگران تحت خدمت خود به این سازمان است و قانون کار مسئولیت تصمیم گیری در خصوص تعیین ضوابط و مزایای مربوط به حقوق و دستمزد کارگران را، بر عهده نمایندگان تشکل های کارگری -کارفرمایی و نماینده دولت در شورای عالی کار سپرده و بر اساس ماده 35 و 41 قانون کار پس از ارائه پیشنهاد شورای عالی کار در خصو ص حقوق و دستمزد کارگری و تصویب آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ملاک عمل واقع می گردد و پس از تصویب مصوبه شورای عالی کار توسط هیئت وزیران که به مفهوم تنفیذ مصوبات نهایی نمایندگان کارگری،کارفرمایی و دولت در شورا می باشد ، دولت نیز برای عوامل کارگری تحت استخد ام خود مشابه سایر کارفرمایان مکلف به پرداخت 23 درصد سهم کارفرمایی خود از محل منابع قانون بودجه بوده و حق تغییر و یا تفسیر مصوبه شورای عالی کار و یا قانون را در مقام اجرا ندارد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
0
یک کمی اعتماد بین ملت بازنشسته مانده بود اینهم شما با این بی عدالتی از بین بردین
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
ظلمی که به سایرسطوح شده براافزایش حقوق دراین ۴۰سال بی سابقه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
0
خداشمالعنت کند که مردم رامی پیچومید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
0
بانک رفاه افزایش حقوق بازنشستگان تهران را کی واریز می کند
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
0
سال ۱۴۰۰. ۳۷۰۰۰ حقوق مستمری ما بود در مقابل ۳۰ روز سال ۴۰۱ ماه شده ۳۱ روز ۱۳۰ ت اضافه شده ۱۰۰ ت هم اضافه کردن میشه ۳۹۰۰۰ حال ۵۷ درصد ۳۹۰۰۰۰۰ میشه چقدر بالای ۲۲۰۰۰۰۰ اینا ۱۹۲۰۰۰۰۰ مایه التفات چطور حساب کردن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->